tiistai 7. tammikuuta 2014

Ensimmäinen päivä leikkaussalissa!

Mulla alkoi tänään perioperatiivinen harjoittelu ja sain olla ensimmäistä kertaa tänään leikkaussalissa. Sain nähdä heti ekana päivänä sektion ja vieläpä kaksossektion! Ne vauvat oli niin pieniä! Oli aikamoista, kun kirurgi vaan levitti aika rajuin ottein sitä leikkaushaavaa että siitä sais suuremman. Ei ällöttänyt missään vaihessa, mutta kädet tärisi kun vedin lääkettä ruiskuun! Olin samalla innostunut ja jännittynyt. Oli niin huikeeta ja oon innoissani tästä kahdesta viikosta leikkaussalissa. Tuntuu, että tänään tuli otettua aika suuri askel tulevaa ammattia - kätilöyttä - kohti.

Oon aina halunnut päästä leikkaussaliin seuraamaan. Siellä on niin paljon kiinnostavia asioita, mutta en ymmärrä miten voin oppia kaikki tarvittavat asiat, kun niitä on niin paljon! Haluan jo osata kaiken. Tuntuu kuitenkin, että jo yhdessä päivässä on oppinut paljon. Kaksi viikkoa on liian vähän. Tuleehan niitä leikkaussaliharjotteluja vielä tulevaisuudessakin, mutta se on niin kiinnostavaa, ettei malttaisi siirtyä muihin aiheisiin. En muista millon viimeksi olisin ollut näin kiinnostunut jostain asiasta.

Oon vähän pitänyt kirjoituksesta taukoa, mutta yritän taas parantaa tapani ja pitää blogia hengissä. Välillä ei vaan ole mitään sanottavaa. Loma tuli ja meni ja nukuin suurimman osan ajasta. Nyt täytyisi siirtää rytmiä niin, että pääsee kuudelta aamulla ylös. Eiköhän toi harjoittelupaikka saa nousemaan aamulla, vaikka se vaikeeta onkin!


Ei kommentteja: