keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Esittelyssä rotat


Joo eli mulla on lemmikkinä kaksi kissaa, jotka on lähtöisin samasta pentueesta, Sulo ja Siru. Oon aina rakastanut kissoja, ja mulla on ollut kotikotonakin joskus yksi kissa kun olin pienempi. Noi on nyt vähän päälle 2-vuotiaita ja ne on ollut mulla luovutusikäisestä asti. Kummatkin on leikattu. 

video
Tässä videossa on Sulo pienenä, aivan ihana eikö!

Kummatkin on todella vilkasluonteisia ja ne tappelee keskenään aika usein. Sulo on enemmänkin sellainen "yksinäinen susi" (haha!) eli se tykkää olla yksin nukkumassa sängyssä tai nojatuolissa. Se kuitenkin tulee aina halaileen ja puskemaan jalkaa. Siru on taas enemmän sylikissa. Oon mä missä vaan, niin se tulee syliin. Se saattaa ihan yhtäkkiä hypätä niskaan tai selän päälle, jos vaikka venyttelen lattialla. Pentuna se oli tosi arka, mutta nyt se on ihan häikäilemätön! Sirussa on myös enemmän temperamenttia kuin Sulossa. Kun Sulo kiusaa sitä, niin se oikeesti murisee kovaa. Sulo on taas sellanen viilipytty, ainakin silloin kun se ei saa hepulia ja juokse ympäri kämppää kaataen kaiken. Sulo on kyllä sellanen herkkubeba, se syö ihan mitä vaan ruuantähteitä ja kerran se varasti meidän Panchosta mukaan ottaman lehtipihvin. Aika kallista ruokaa kissalle!

Sirusta huomaa että se on tyttökissa. Sillä on kauhea fetissi mun meikkeihin, ponnareihin ja pumpulipuikkoihin. Aina jos se näkee jonkun em. jossain, se tulee ihan hulluksi. Aina aamuisin kun meikkaan niin se istuu uskollisesti pesukoneen päällä ja katselee tarkkaan. Se yrittää välillä ottaa ponnaria pois mun päästä. Jos esim. nukun ponnari päässä, se saattaa koko yön olla mun pään vieressä. Erityisesti Siru tykkää olla lämpimässä saunassa.


Välillä mua kiinnostais tietää, mitä noiden kattien päässä liikkuu. Varsinkin silloin, kun se ponnari löytyy aina sieltä vesikupista tai silloin kun kissa löytyy lavuaarista. Noi osaa myös aukaista kaappien ovet, jolloin ne menee vaatteiden sekaan nukkumaan tai puree reiän ruokapussiin. Niin ja Siru osaa ottaa netin pois päältä, mitä se tekee usein.

Käytän kissoja aina joskus remmin kanssa pihalla, siitä ne tykkää paljon. Talvella taisi olla liian kylmä hienohelmoille, mutta nyt keväällä ne oikein nauttii.



Kissoista sanotaan, että ne on siistejä eläimiä, mutta on ne melkosia sottapyttyjä. Aina saa olla siivoamassa ruokaa seinistä tai hiekkaa lattialta. Mut on ne kyllä sen arvosia! On ihanaa tulla kotiin kun kaksi karvanapaa on vastassa ja aina on seuraa. Nytkin Siru on mun tietokoneen vieressä köllöttelemässä ja kerjäämässä silityksiä.

Sellaisia noi meidän rotat on, suloisia, pörröisiä ja pieniä tuholaisia.

A house is not a home without a cat 







Ei kommentteja: